Husna Hassan
refresh profile linkies




Assalammulaikum and Hi there ! Welcome to my unprivate diary. Wish your day fine as you hope. Husna here ! Nice to meet you. Do follow me later I will follow you back. Be nice here ! Just respect me if you want me to respect you back :)
Hate my blog ? I DON'T CARE !


TUNANG
KAHWIN
SAVING RM10,000
BERAT 60KG
KERETA



MOMENT DEGREE IN UNIMAP II

 


    Welcome back to my blog ! Harini cuti, so takdak benda nak dibuat, kita membebel disini noh. Tengok-tengok balik post-post sebelum ni, banyak noh cerita aku tergantung. hehehe. K lahh jom kit sambung satu per satu. 

    Post sebelum ni aku ada cerita pasal moments masa zaman degree aku, tapi tergantung sebabnya aku stop update di blog. Yg mana tak tahu lagi, tekan sini boss!  Jom ler kita sambuang part II.

    Last cerita pasal fesday aku di UniMAP kan ? So jom baca cerita aku, sepanjang 3 tahun aku di sana. Banyak sgt pengalaman yg aku dapat, baik buruk yg dapat tu lah yg akan di ingat bila-bila. 

    Dalam satu rumah tu, ada 3 bilik dan 1 blik ada 4 org, so total satu rumah kolej kediaman aku tu ada 12 org lahh. Mula nak kenal, malu-malu, kadang-kadang je sembang tp mai lama-lama kenal tu, luaq dalam keluaq habis tambah2 aku lahh. hahahaha. Perangai buruk keluaq habis daripada malam bangun awai, malas nak masak, malas nak makan dan malas nak bersenam. Dan org selalu ckp, jauh daripada family selalu akan kurus, turun berat badan bagai hahahaha tapi aku tidakkk. Lagi naik berat ada lahhh, paling berat pernah hadap 70kg something dan now hahahah turun jugakk even sikit :p Tu cemana nak achieved target 60kg. Skrg berat tengah-tengah. 


    Zaman di kolej, ramai ohh kawan especially hosmet lahhh 12 org sis. Tapi bila dah lama-lama di sana, kenal budak kelas, kenal geng-geng sendiri yg boleh masuk kepala, haa tinggal lah 7 org hingga semester 5, lepas semester 5 dah tinggal 4 org. Biasalah people come and go. Bohong lahh kalau 1 rumah tak pernah nak bergaduh kan ? Hang kata kat aku, aku kata kat hang. Begitulahhhhh hingga tinggal 4 org. Yg lagi 8 orang still berkawan tp tak serapat masa semester 1. Masa sem 1, betul-betul seronok. Pergi makan ramai-ramai, g pasar malam ramai-ramai, paling win sekali pi Pesta Penang 12 org. Naik 2 biji kereta dan ofcos kereta sewa. ahahha. Nak share gambar, gambar pulak dah padam. But nevermind aku still ingat lah muka-muka memasing. InsyaAllah kalau jumpa di mana-mana, tak segan nak tegur. 


    Masa awal-awal degree, bukan sahaja dapat kawan baru tapi dapat juga scandal. Hahaha. Aku berani revealed sbb benda ni dah settle dgn tunang hahahahha but biasalah takkan lupa lah masing-masing. Yaaa, ini memang salah aku. Cepat sangat jatuh hati dan terpikat dgn perangai baik manusia. Nak cerita ni, buat teringat macam-macam. But no worries, hingga sekarang ada sorg tu jaa no more two and three. Hahaha. Berterus terang tu perit sebenarnya tapi kalau di simpan, benda tu takkan jadi kepuasan. So masa dah ditawan hati oleh seorang lelaki ni sama u dengan aku lahhh. Ada lah sebulan dua gitu lah kot masa-masa awai berjauhan dgn boyfriend. Kita kan perempuan, nak attention tapi bila tak dapat attention tu, kita akan jadi kosong dan tak diperlukan dan akan cari orang yg bagi attention. Dah tu ter falling in love lah hang pun. Bila nak berterus terang pada boyfriend masatu, tetiba jadi tersentak. Gamaknya aku buat gitu pada dia. 


    So aku pun putuskan lah scandal aku dgn lelaki baru tu. Dia pun accept. Sbb dia pun tahu dia salah sbb tahu aku ada boyfriend tapi still pikat aku. But no worries, tak bermusuh pun dgn dia. Still berkawan tapi berjaga jarak lahh sbb aku tahu dia masih simpan lagi hati dia ke aku hingga sekarang. Pernah terkantoi. Sbb tu aku cakap mcmtu. Bila dah tahu begitu, aku pun amik inisiatif utk jaga jarak supaya tak berulang. Terima kasih tunang sebab masih percaya kan kita hingga sekarang. Ihiks ! 

    People come and go. Tu je aku boleh cakap kalau melibatkan orang. Dari ramai kawan, tinggal lah berapa kerat yg ada. Sbb tu dalam dunia ni tak boleh berharap 100% daripada manusia. Bak pepatah pernah berkata, "kawan ada dgn kita bila kita diperlukan, after that mereka akan tinggal kita terkontang kanting". Jangan salahkan takdir. Benda ni juga ajar kita erti persahatan. Yang ada itulah sahabat dan yang hilang itulah kawan. Bukan kebetulan tapi takdir dah tetapkan kita begitu. 

Jumpa part III pulakkk....


Post a Comment


Thanks for reading. Lot of Love.